En animasjonsfilm gir nettsiden liv, og forteller effektivt hvem dere er og hva dere vil.
En god historie er helt avgjørende for å synliggjøre din virksomhet. Skal du formidle en idé eller noe abstrakt, vil fokuset i filmen være historiefortelling. Skal du vise fram et produkt, noe mer håndfast, vil filmen fenge enda sterkere med en visuell historie.
Publisert
Animasjonsfilmen gjør det enkelt å forstå og like budskapet ditt for de som besøker siden. Også fordi de slipper å dykke dypt for å finne informasjonen de er på jakt etter. For utålmodigheten regjerer på nettet. Du har ikke tid til å kjede brukerne. De er kjapt på vei videre hvis du ikke klarer å engasjere dem. Men hvordan?
Det å gi besøkende lyst til å bli handler om hvor «fristende» innholdet på nettsiden presenteres. Klarer du å levendegjøre innholdet ditt på en måte som engasjerer brukerne, surfer de ikke umiddelbart videre.
Animasjonsfilmer kan være så mangt – alt fra enkle forklaringsfilmer til fullskala 3D-produksjoner. Alt avhengig av behov, budsjett og i hvilken utstrekning animasjonsfilmen skal brukes. Det er en stor fordel at den også kan brukes i sosiale medier, om den ikke er for omfattende. Eller for eksempel i kundemøter, om den er relativt kort og forklarende.
Selv om vi elsker å lage animasjonsfilm, må vi alltid stilles oss dette spørsmålet:
Trenger prosjektet en animasjonsfilm?
Det å rådgi kundene våre er kanskje det viktigste vi gjør for at de skal nå målene sine. Men ofte er svaret: JA. En animasjonsfilm kommer raskt til poenget, og gjør deg forstått i verden av digital utålmodighet.