Det norske oppstartsselskapet Buddy Mobility samarbeider med transportsektoren for å utvikle urban mobilitet til å bli en fleksibel, pålitelig og bærekraftig tjeneste. Vi har jobbet tett med selskapet for å fremskaffe brukerinnsikt og utvikle og designe en autonom robot som både kan transportere mennesker og gods. Vårt første partnerskap med Posten har resultert i utvikling av en automatisert leveringsløsning for brev og pakker.
Ved å automatisere denne delen av virksomheten, vil Posten kunne hente inn betydelige besparelser i den daglige driften. I tillegg vil roboten åpne muligheter for nye inntektsområder.
Fordeler for kundene:
Tydelig kommunikasjon. Kunden får varsel i sanntid når posten er levert.
Tidsbesparelser. Kunden får tildelt en tid for henting og levering.
Enkel pakkehenting. Kundene slipper å reise til et utleveringssted, men kan hente pakken på hjemmeadressen.
Miljøavtrykk. Levering blir bærekraftig fordi roboten reduserer annen reisetid.
Fordeler for Posten:
Økt profitt. Reduksjon i operasjonelle kostnader sørger for profitt på leveransen.
Nye inntektskilder. Pakkelevering er et økende marked, med stort potensiale.
Stabilitet. Siden roboten er designet og bygget for norske vær- og føreforhold, vil den kunne operere stabilt gjennom hele året.
For mer informasjon om prosjektet, se buddymobility.no.