Ta kontroll på intervjuet
Hva gjør du når journalisten ringer? Å prøve seg foran kamera gir innsikt i hvor krevende det kan være å svare godt når lampelyset er tent.
Hvilket budskap er viktig for deg å få frem? Hvordan kan du lykkes ved hjelp av kroppsspråk, stil og tone? En intervjusituasjon er mer enn å svare på spørsmålene som stilles. Vi bruker teori, praktiske øvelser og tilbakemeldinger for å trene på realistiske situasjoner slik at du og din organisasjon framstår profesjonelt.
Lær hvordan du kan forberede deg og svare på «vanskelige» spørsmål. Bli trygg på intervjusituasjonen enten det er til aviser, radio, tv, nettmedier, podcast eller sosiale medier. med kamera og mikrofon gjør settingen reell. Øv på på innsalg til media, slik at dine saker prioriteres i journalistenes travle hverdag.
Vi lager skreddersydde medietreninger som kan knyttes til relevante hendelser og omdømmerisiko for ditt team. Kurset inneholder teori, praktisk trening foran kamera med egenvurdering, og individuelle og konkrete tilbakemeldinger på form og innhold.
Et kort og konkret kurs på 45 minutter om hva du bør gjøre når journalisten ringer.
Medietrening er også en mulighet for å bli bedre på presentasjonsteknikker. Selv om formatet med foredrag på en scene og avisintervju er ulikt – er det de samme grepene som bidrar til å løfte fram ditt hovedbudskap.
Vi holder foredrag om mediehåndtering og gir konkrete tips til hva du kan gjøre når journalisten ringer – eller du vil komme på med en sak i media.
Medietrening er relevant for alle som har, eller kan få, ansvar for å svare på mediehenvendelser, enten du er daglig leder, kommunikasjonssjef eller leder for et fagområde i din bedrift. Teamene som øver på mediehåndtering har et stort fortrinn når kommunikasjonskrisen inntreffer, og kan raskt hjelpe hverandre med å forberede gode svar. Å trene sammen kan være en god teambuilding, i tillegg til god læringseffekt.
Våre instruktører har lang og relevant erfaring som journalister, kommunikasjonssjefer og lederroller innenfor ulike bransjer og fagområder.