Electrocompaniet produserer lydsystemer i verdensklasse. De har over 40 års erfaring med å levere høykvalitets HiFi-produkter til lydentusiaster og verdens største opptaksstudioer. Produktserien EC Living markerer selskapets inntog i det private markedet, og viderefører selskapets arv og kvalitetsstempel.
Hvordan ser «verdensklasse ut?
I privatmarkedet spiller utseende en stor rolle. Ja, lyden må være bra, men hvordan produktet ser ut i stua er og viktig. Designet må altså være attraktivt både for de lydinteresserte og de interiørfokuserte. For å sikre at vi jobbet riktig og effektivt med konseptutvikling, definerte vi de viktigste designverdiene. Disse beskriver hva designet (ikke produktet i sin helhet) må levere på, for å i det hele tatt bli vurdert av målgruppen:
Skandinavisk design
Troverdig og pålitelig
Forståelig
Presisjon
Fra elektronikk til estetikk
Produktdesignet beveger seg bort fra tradisjonell elektronikk-estetikk. Vi utviklet et tidløst og unikt formspråk, helt i tråd med den skandinaviske arvens rene linjer og nedtonede uttrykk. Produktene passer like godt i en NY-leilighet som i et engelsk slott – og selvfølgelig på din kjøkkenbenk. De bærende designmessige egenskapene er formfaktor, kvadratisk profil, glassoverflater og utskiftbare spiler. Vi fokuserte utelukkende på eksklusive materialer, som kopper, sort aluminium, naturlig aluminium, tre og en spesiell palett av farget plast.
God design = god opplevelse
God opplevelse = god business
Det er når designet møter mennesket, at magien skjer. Hvor enkelt er det å bruke? Hvordan er brukeropplevelsen?
I utviklingen av EC Living, er modularitet viktig for brukeropplevelsen. Det er avgjørende at systemet enkelt kan bygges ut på en sømløs og elegant måte, og dermed integreres i ethvert rom i huset. Du styrer systemet i et gjennomtenkt og intuitivt interface. Dette gjør at produktet føles som «ditt eget», tilpasset dine krav og ditt liv. Slik kan design skape merkelojalitet.