Modernisering og nytt navn
Gulvleverandøren Skau ønsket å utvikle sin markedsposisjon ved å lansere en helt ny merkevare som tydelig formidlet selskapets ambisjoner for fremtiden.
Selskapet var i ferd med å utvide og bygge opp flere utsalgssteder, og hadde behov for et visuelt uttrykk som kunne tydeliggjøre posisjon, bygge intern stolthet og skille dem fra konkurrentene.
I kundens sko
Skau driver i en konkurranseutsatt og uoversiktlig bransje. Mye handler om pris, og prisen reflekterer ikke alltid kvaliteten eller holdbarheten til produktet. Som forbruker blir det derfor krevende å orientere seg. Å velge riktig gulv er ikke bare en økonomisk beslutning, det handler også om trivsel og estetikk. Det er et produkt du skal ha glede av i mange år, som ikke er lett å bytte ut. Det var derfor viktig for Skau å få frem hvordan de jobber for å forbedre kundeopplevelsen. De har kompetanse og erfaring, og gir kundene rådene de trenger for å ta velinformerte valg.
Et bilde på fremtiden
Et godt navn kan løse mye, men ikke alt. Ofte blir navneprosesser krevende fordi man ønsker at navnet skal svare på altfor mye. Navnet Skau er beskrivende for det selskapet leverer, og formidler noe nordisk, enkelt og ekte. Det er lett å si og huske, og er unikt i kategorien. Navnet er også et bilde på de assosiasjonene selskapet ønsker å forsterke i fremtiden.
Vi utviklet en visuell profil med nordisk og moderne preg. Den er typografisk, enkel og veldig fleksibel å ta i bruk. Navnet og logoen forsterker inntrykket av Skau som en moderne, oppdatert og kompetent leverandør.
Selve merkevaren fremstår trendy, unik, nordisk og nytenkende. Kundene opplever Skau som positive, tilgjengelige, kreative og vennlige. Slik oppnår vi en god balanse i helhetsinntrykket.
Kundene skal oppleve at det er penger å spare på å velge et gulv fra dere. De skal bli møtt med god kompetanse og god service. Med dette menes at de skal få tilbud om hjelp umiddelbart når de kommer inn i butikken, at vareprøvene er gode nok til å gi et reelt innrykk og at de også får tilbud om legging. De som jobber hos dere må derfor ha høy fagkunnskap, og kunne rådgi kunder i valgsituasjonen.
Kundene skal bli inspirert og få lyst til å handle hos dere. Her spiller butikkens interiør og atmosfære inn. Dette er spesielt viktig å være bevisst i åpningen av nye butikker, hvor dere har sjansen til å påvirke interiør, belysning, utstilling etc fra start.