Høyt energiforbruk og økte utslipp av klimagasser er blant vår tids største bekymringer.
EQON er et teknologiselskap med en patentert teknologi som reduserer energiforbruk og gir lavere levetidskostnader, noe som resulterer i betydelig reduksjon i klimaavtrykk. Teknologien vil føre til en endring av energisystemet og er svært relevant i veien mot et lavutslippssamfunn.
Oppgaven
Vårt oppdrag var å fasilitere strategiarbeidet, utvikle nytt selskapsnavn, visuell identitet og kommunikasjonsstrategi som tydelig formidler selskapets satsing på bærekraftig teknologi.
Tydelig budskap, stil og tone
Kommunikasjonsstrategien har som mål å bygge EQON sitt omdømme, fremme visjonen og bidra til å virkeliggjøre forretningsstrategien.
Ved å fremme teknologien, merkevaren og posisjonen til selskapet, forklarer de tydelig hvem de er og hva de gjør. Vi sikrer en rød tråd i kommunikasjonen gjennom å utarbeide et sett hovedbudskap som over tid skaper en gjenkjennelig og troverdig historie.
Always on Q
EQONs navn kombinert med logo og visuell profil er bygget opp rundt selskapets egenutviklede strømstyringsteknologi. Q i logoen er hentet ut til en egen tag line, «Always on Q» – alltid til rett tid. Dette hinter til Av/På-symbolet man finner på elektriske enheter.
Grønn energi
Den visuelle profilen gir tydelige assosiasjoner til grønn energi. Typografien er enkel, tydelig og bidrar til at selskapet fremstår som solid, men med et moderne snitt. Q vil fungere som et grafisk gjenkjennelig element på de flatene selskapet benytter.
Vi har designet et grafisk bølgemønster som illustrerer at teknologien «flater ut kurvene og reduserer forbruket». I foto skaper vi en kontrast mellom natur og næring, som understreker bærekraftperspektivet, og som blir et visuelt forsterkende element til profilen.
Fargene
Grønn står for vekst og bærekraft. Gress.
Den blå er ren og optimistisk. Hav.
Den orange symboliserer varme og energi. Sol.