elleve_sort
  • Design
  • Innovasjon gammel
  • Kommunikasjon
  • Ledige stillinger
  • Design
  • Innovasjon gammel
  • Kommunikasjon
  • Ledige stillinger

EQON: New methods. New energy. 

Kunde

  • Eqon

Industri

  • Energi

År

  • 2021

Hva

  • Grafisk produksjon, Kommunikasjonsstrategi, Markedskommunikasjon, Navn, Visjon og strategi, Visuell Identitet

Lignende prosjekter

→

Inspirert til å handle

→

Made by Wood

→

Fra brand til bevegelse

→

Petoro – mer for mindre

→

Om batterier og treflis

→

Borr Drilling

Kunde

År

  • 2021

Hva

  • Grafisk produksjon, Kommunikasjonsstrategi, Markedskommunikasjon, Navn, Visjon og strategi, Visuell Identitet

Kategori

  • Caser

Høyt energiforbruk og økte utslipp av klimagasser er blant vår tids største bekymringer.

EQON er et teknologiselskap med en patentert teknologi som reduserer energiforbruk og gir lavere levetidskostnader, noe som resulterer i betydelig reduksjon i klimaavtrykk. Teknologien vil føre til en endring av energisystemet og er svært relevant i veien mot et lavutslippssamfunn.

Oppgaven

Vårt oppdrag var å fasilitere strategiarbeidet, utvikle nytt selskapsnavn, visuell identitet og kommunikasjonsstrategi som tydelig formidler selskapets satsing på bærekraftig teknologi.

Tydelig budskap, stil og tone

Kommunikasjonsstrategien har som mål å bygge EQON sitt omdømme, fremme visjonen og bidra til  å virkeliggjøre forretningsstrategien. 

Ved å fremme teknologien, merkevaren og posisjonen til selskapet, forklarer de tydelig hvem de er og hva de gjør. Vi sikrer en rød tråd i kommunikasjonen gjennom å utarbeide et sett hovedbudskap som over tid skaper en gjenkjennelig og troverdig historie.

Always on Q

EQONs navn kombinert med logo og visuell profil er bygget opp rundt selskapets egenutviklede strømstyringsteknologi. Q i logoen er hentet ut til en egen tag line, «Always on Q» – alltid til rett tid. Dette hinter til Av/På-symbolet man finner på elektriske enheter.

Grønn energi

Den visuelle profilen gir tydelige assosiasjoner til grønn energi. Typografien er enkel, tydelig og bidrar til at selskapet fremstår som solid, men med et moderne snitt. Q vil fungere som et grafisk gjenkjennelig element på de flatene selskapet benytter. 

Vi har designet et grafisk bølgemønster som illustrerer at teknologien «flater ut kurvene og reduserer forbruket». I foto skaper vi en kontrast mellom natur og næring, som understreker bærekraftperspektivet, og som blir et visuelt forsterkende element til profilen.

Fargene 

Grønn står for vekst og bærekraft. Gress. 

Den blå er ren og optimistisk. Hav. 

Den orange symboliserer varme og energi. Sol. 

 

Andre prosjekter

Inspirert til å handle

Modernisering og nytt navn Gulvleverandøren Skau ønsket å utvikle sin markedsposisjon ved å lansere en helt ny merkevare som tydelig formidlet selskapets ambisjoner for fremtiden.

Made by Wood

Å styrke konkurransekraften til norsk trevareindustri.

BORR

Borr Drilling

Det internasjonale boreselskapet Borr Drilling, eier og opererer moderne og spesialdesignede jackup-rigger og tilbyr boretjenester til operatørselskaper innen olje- og gassindustrien verden over.  I forbindelse

  • hallo@elleve.no
  • Instagram
  • +47 48 11 22 00
  • Facebook
  • Ryfylkegata 22, Stavanger
  • LinkedIn

© 2021 All rights Reserved.

  • Design
  • Kommunikasjon
  • Innovasjon
  • Om Elleve
  • Jobbe i Elleve
  • Folkene
  • Ledige stillinger
  • Kontakt
  • Design
  • Kommunikasjon
  • Innovasjon
  • Om Elleve
  • Jobbe i Elleve
  • Folkene
  • Ledige stillinger
  • Kontakt