OmCider

Leveranser

Visuell identitet

Pakningsdesign

Digitalt design

Konseptutvikling

Animasjon

Design og illustrasjon

Utfordring

Lokal produsent med ambisjoner om å produsere sider og epledrikk i verdensklasse, som ønsket å gi merkevaren sin et løft i tråd med økende satsing.

Mål

For å gjenspeile kvaliteten i flaskene, var det nødvendig å tenke helt nytt rundt pakningsdesign og visuell identitet – for å vise at OmCider har glimt i øyet og er åpne og ærlige i alt de gjør.

Resultat

I rebrandingen utnyttet vi at det startet med en tilfeldighet; et uventet uvær ødela eplene for løssalg. Vi fortalte OmCiders histore gjennom lekent design og lun humor, også i helt nye sidernavn.

OmCider

Leveranser

Visuell identitet

Pakningsdesign

Digitalt design

Konseptutvikling

Animasjon

Design og illustrasjon

Utfordring

Lokal produsent med ambisjoner om å produsere sider og epledrikk i verdensklasse, som ønsket å gi merkevaren sin et løft i tråd med økende satsing.

Mål

For å gjenspeile kvaliteten i flaskene, var det nødvendig å tenke helt nytt rundt pakningsdesign og visuell identitet – for å vise at OmCider har glimt i øyet og er åpne og ærlige i alt de gjør.

Resultat

I rebrandingen utnyttet vi at det startet med en tilfeldighet; et uventet uvær ødela eplene for løssalg. Vi fortalte OmCiders histore gjennom lekent design og lun humor, også i helt nye sidernavn.

Prosjektet

OmCider

Leveranser

Visuell identitet

Pakningsdesign

Digitalt design

Konseptutvikling

Animasjon

Design og illustrasjon

Utfordring

Lokal produsent med ambisjoner om å produsere sider og epledrikk i verdensklasse, som ønsket å gi merkevaren sin et løft i tråd med økende satsing.

Mål

For å gjenspeile kvaliteten i flaskene, var det nødvendig å tenke helt nytt rundt pakningsdesign og visuell identitet – for å vise at OmCider har glimt i øyet og er åpne og ærlige i alt de gjør.

Resultat

I rebrandingen utnyttet vi at det startet med en tilfeldighet; et uventet uvær ødela eplene for løssalg. Vi fortalte OmCiders histore gjennom lekent design og lun humor, også i helt nye sidernavn.

Prosjektet

OmCider

Leveranser

Visuell identitet

Pakningsdesign

Digitalt design

Konseptutvikling

Animasjon

Design og illustrasjon

Utfordring

Lokal produsent med ambisjoner om å produsere sider og epledrikk i verdensklasse, som ønsket å gi merkevaren sin et løft i tråd med økende satsing.

Mål

For å gjenspeile kvaliteten i flaskene, var det nødvendig å tenke helt nytt rundt pakningsdesign og visuell identitet – for å vise at OmCider har glimt i øyet og er åpne og ærlige i alt de gjør.

Resultat

I rebrandingen utnyttet vi at det startet med en tilfeldighet; et uventet uvær ødela eplene for løssalg. Vi fortalte OmCiders histore gjennom lekent design og lun humor, også i helt nye sidernavn.

Prosjektet

Hvorfor stemme og historie betyr alt. Du vet den følelsen når du møter noen med skikkelig glimt i øyet? Noen som får deg til å lytte, le og huske dem lenge etterpå? Akkurat det samme gjelder for merkevarer. At en tilsynelatende katastrofe skulle vise seg å være gull verdt, var mer enn siderprodusent OmCider hadde drømt om.

En uventet haggeIbyge ødela eplenes overflate og gjorde dem ubrukelige for løssalg. Men det er det indre som teller, også for epler. Dermed ble det siderproduksjon – med «ulykken» som kjernen i rebrandringen, sammen et løsningsorientert ektepar. De evnet å se humoristisk på «ulykken»; at den var en mulighet til å skille seg ut i et High end-dominert marked. Siderne fikk derfor lekne navn som: Flørt, Huldra, Skoiar og Valagubben (sistnevnte har høstet gull nasjonalt og internasjonalt). Navnene ble også fulgt opp av enkel og lun humor på etikettene og på nettsiden ellers. Den lette, muntlige tonen ble valgt som tone-of-voice for å posisjonere OmCider som en annerledes og mer nedpå aktør, blant konkurrenter som hovedsakelig «jager» det eksklusive uttrykket.

Hvorfor stemme og historie betyr alt. Du vet den følelsen når du møter noen med skikkelig glimt i øyet? Noen som får deg til å lytte, le og huske dem lenge etterpå? Akkurat det samme gjelder for merkevarer. At en tilsynelatende katastrofe skulle vise seg å være gull verdt, var mer enn siderprodusent OmCider hadde drømt om.

En uventet haggeIbyge ødela eplenes overflate og gjorde dem ubrukelige for løssalg. Men det er det indre som teller, også for epler. Dermed ble det siderproduksjon – med «ulykken» som kjernen i rebrandringen, sammen et løsningsorientert ektepar. De evnet å se humoristisk på «ulykken»; at den var en mulighet til å skille seg ut i et High end-dominert marked. Siderne fikk derfor lekne navn som: Flørt, Huldra, Skoiar og Valagubben (sistnevnte har høstet gull nasjonalt og internasjonalt). Navnene ble også fulgt opp av enkel og lun humor på etikettene og på nettsiden ellers. Den lette, muntlige tonen ble valgt som tone-of-voice for å posisjonere OmCider som en annerledes og mer nedpå aktør, blant konkurrenter som hovedsakelig «jager» det eksklusive uttrykket.

Hvorfor stemme og historie betyr alt. Du vet den følelsen når du møter noen med skikkelig glimt i øyet? Noen som får deg til å lytte, le og huske dem lenge etterpå? Akkurat det samme gjelder for merkevarer. At en tilsynelatende katastrofe skulle vise seg å være gull verdt, var mer enn siderprodusent OmCider hadde drømt om.

En uventet haggeIbyge ødela eplenes overflate og gjorde dem ubrukelige for løssalg. Men det er det indre som teller, også for epler. Dermed ble det siderproduksjon – med «ulykken» som kjernen i rebrandringen, sammen et løsningsorientert ektepar. De evnet å se humoristisk på «ulykken»; at den var en mulighet til å skille seg ut i et High end-dominert marked. Siderne fikk derfor lekne navn som: Flørt, Huldra, Skoiar og Valagubben (sistnevnte har høstet gull nasjonalt og internasjonalt). Navnene ble også fulgt opp av enkel og lun humor på etikettene og på nettsiden ellers. Den lette, muntlige tonen ble valgt som tone-of-voice for å posisjonere OmCider som en annerledes og mer nedpå aktør, blant konkurrenter som hovedsakelig «jager» det eksklusive uttrykket.

Hvorfor stemme og historie betyr alt. Du vet den følelsen når du møter noen med skikkelig glimt i øyet? Noen som får deg til å lytte, le og huske dem lenge etterpå? Akkurat det samme gjelder for merkevarer. At en tilsynelatende katastrofe skulle vise seg å være gull verdt, var mer enn siderprodusent OmCider hadde drømt om.

En uventet haggeIbyge ødela eplenes overflate og gjorde dem ubrukelige for løssalg. Men det er det indre som teller, også for epler. Dermed ble det siderproduksjon – med «ulykken» som kjernen i rebrandringen, sammen et løsningsorientert ektepar. De evnet å se humoristisk på «ulykken»; at den var en mulighet til å skille seg ut i et High end-dominert marked. Siderne fikk derfor lekne navn som: Flørt, Huldra, Skoiar og Valagubben (sistnevnte har høstet gull nasjonalt og internasjonalt). Navnene ble også fulgt opp av enkel og lun humor på etikettene og på nettsiden ellers. Den lette, muntlige tonen ble valgt som tone-of-voice for å posisjonere OmCider som en annerledes og mer nedpå aktør, blant konkurrenter som hovedsakelig «jager» det eksklusive uttrykket.

Halvt eller helt oppdatert? Ta kontakt å få med deg hva vi driver med, og hvordan vi hjelper våre kunder.

©2024 Elleve AS. All rights reserved.

Halvt eller helt oppdatert? Ta kontakt å få med deg hva vi driver med, og hvordan vi hjelper våre kunder.

©2024 Elleve AS. All rights reserved.

Halvt eller helt oppdatert? Ta kontakt å få med deg hva vi driver med, og hvordan vi hjelper våre kunder.

©2024 Elleve AS. All rights reserved.

Halvt eller helt oppdatert? Ta kontakt å få med deg hva vi driver med, og hvordan vi hjelper våre kunder.

©2024 Elleve AS. All rights reserved.