Det internasjonale boreselskapet Borr Drilling, eier og opererer moderne og spesialdesignede jackup-rigger og tilbyr boretjenester til operatørselskaper innen olje- og gassindustrien verden over.
I forbindelse med børsnotering ønsket Borr å fornye selskapets visuelle identitet. De ønsket et moderne preg, og en profil som ville bidra til å skille dem fra konkurrentene. I en stor og konkurranseutsatt bransje, er differensiering avgjørende, ikke bare for å bygge kjennskap, men også for å formidle riktig budskap.
Elleve fikk i oppdrag å utforme ny nettside, selskapslogo og diverse maler. Utfordringen var å finne de riktige visuelle elementene som Borr kunne ta eierskap til, og som var tydelige nok til at de ble lagt merke til. I tillegg måtte den nye profilen være enkel å ta i bruk for de ansatte i selskapet.
Den særpregede blåfargen, i kombinasjon med enkle og rene designelementer, er uvanlig innen bransjen og gjør at Borr skiller seg ut i sitt marked. Selv om flere andre selskaper også benytter blå profilfarger, har Borr tatt eierskap til denne spesifikke fargen og bruker den konsekvent i sin kommunikasjon. Fargebruk, symbolikk og typografi, gir selskapet en moderne og minimalistisk visuell profil, som enkelt lar seg overføre til alle flater.