Hvem eier din digitale identitet?
Hver dag genererer du enorme mengder data. Alt du foretar deg blir registrert og lagret, og gir verdifull innsikt i ditt privatliv. Store, globale teknologiselskaper selger dette til aktører som vil påvirke deg gjennom reklame.
Men bør ikke du eie disse dataene selv?


Teknologiselskapet Bolder gir deg denne muligheten. Kontrollen flyttes tilbake til deg, der den hører hjemme.
En personlig sky lar deg samle og kontrollere all data om deg selv, og selv velge hva andre skal se. På denne måten skaper du verdi for deg selv, fremfor at en tredjepart bestemmer hvordan dine data brukes.
Bolder jobber for at vi alle skal bli mer bevisste vår egen digitale verdi, og hvordan vi forvalter den.

Men hvordan skaper vi engasjement og interesse rundt en kompleks idé?
Kan vi skape et brand som egentlig er en bevegelse?
For å engasjere og bevege mennesker, må du selge verdier, ikke produkter eller tjenester.
Slik skaper du en tilhengerskare som tror på det samme som deg, og som lojalt vil følge deg på reisen.
Vi utviklet en tydelig merkevareplattform for Bolder, som beskriver de emosjonelle verdiene ved merkevaren. Hva står de for? Hvilken personlighet utstråler de? Hva tror de på?


Vi skal skape nysgjerrighet og tiltrekke oss mennesker som kjenner seg igjen i verdiene som Bolder står for: Eventyrlystne, inkluderende
og ekte.
Gjenkjennelig formspråk, og bruk av nøye utvalgte bilder, er viktige elementer i verdibasert kommunikasjon. I stedet for å forklare, formidler vi det vi tror på, og beviser holdningene våre gjennom det vi sier og gjør. Vi spiller på følelser, ikke fakta.

Ved å utvikle en tydelig visuell identitet, enkle grafiske illustrasjoner og en unik infografikk, har vi gitt Bolder en verktøykasse som hjelper dem å forklare og forenkle.




Tverrfaglig og multidisiplinært samarbeid
Elleve og Bolder har lenge samarbeidet om å utvikle merkevaren. Vi startet samarbeidet da Bolder var en sped idé om noe veldig stort og viktig. I dag er merkevaren materialisert en rekke steder. Vi fortsetter å arbeide for at Bolder skal nå sine mål, og for at vi alle skal bli mer bevisste på hva vi deler og hvem vi deler vår digitale identitet med.
Prosjektene for Bolder innebærer at vi får brukt vår tverrfaglighet. Vi jobber sammen for å levere de beste brukeropplevelsene, enten det er digitalt, i UX, i interiør eller på fysiske produkter. Bolder har nå blitt et eget univers, som fortsatt krever at vi er allsidige og effektive.